Supercykelstibroen skal endegyldigt begraves

Lad os slå det fast en gang for alle, Det Konservative Folkeparti i Esbjerg Kommune har været imod supercykelstibroen lige fra dag et.

Vi mener, idéen har været dødfødt fra starten og for os at se, har det på intet tidspunkt været forsvarligt at bruge kommunale midler på et prestigeprojekt som supercykelstibroen.

Efter planen skulle denne bro forbinde Exnersgade og Jernbanegade. Det giver jo overhovedet ingen mening, da der i forvejen er flere overgange, der forbinder Østerbyen med centrum. Og når vi så samtidigt flere gange har skåret i det kommunale budget, og især sparet på social- og handicapområdet og hævet kommuneskatten, for bare at give et par eksempler, så synes vi ærligt talt, at det en anelse overdådigt at fastholde en efterhånden forbitret drøm om en supercykelstibro.

De opdaterede beregninger viser at broen vil koste omkring 50 millioner kroner at etablere, og det vil helt konkret betyde en merudgift på cirka 15-20 millioner kroner, som i givet fald skulle findes i et i forvejen presset kommunalbudget. Det siger sig selv, at cykelbroen er blevet til et håbløst prestigeprojekt, som tilsyneladende kun støttes af Socialdemokratiet i byrådet i dag.

I Det Konservative Folkeparti ser vi langt hellere, at midlerne bruges på eksempelvis trafiksikkerhedsforbedringer, på og omkring usikre skoleveje, til direkte gavn for forældre og deres børn.

Det må være den sunde fornuft der skal sejre her.

Læs debatindlægget på JV ved at klikke her